Батьківський всеобуч
Орієнтовна тематика педагогічно-посвітницьких бесід з батьками:
1. Вікові особливості дітей, що навчаються на даній паралелі класів, їх урахування у сімейному вихованні. Індивідуальний підхід у вихованні дітей. Педагогічна тактовність батьків у вихованні, повага до самостійності дітей. Знайомство з освітніми програмами даного навчального року. Створення в родині сприятливих умов для навчальних занять, організація режиму дня учня відповідного віку. Роль батьків у наданні допомоги дітям у навчальній роботі.
2.Особистий приклад і авторитет батьків у сім'ї. Авторитет батька у вихованні дітей. Турбота про формування основних моральних якостей особистості школяра з урахуванням фізіологічних і психічних особливостей підлітка. Допомога батьків у прищеплюванні дітям почуття обов'язку, поваги до старших, батьків, моральних традицій сім'ї.
3.Роль сім'ї у зміцненні здоров'я, нервової системи, підвищенні працездатності дитини. Допомога учню в організації систематичних занять фізкультурою та спортом. Особиста гігієна дитини шкільного віку, профілактика захворювань. Взаємозв'язок фізичного виховання з розумовою роботою школяра, трудовим і естетичним вихованням дитини.
4.Запобігання шкідливим звичкам у підлітків. Профілактика вживання наркотичних речовин. Антинікотинове й антиалкогольне виховання. Приклад батьків у подоланні цих звичок. Формування навичок культурної поведінки. Узгодженість дій сім'ї і школи у вихованні високих моральних якостей, духовності, гуманності. Сутність духовного світу дитини, шляхи його формування й розвитку. Виховання відповідальності за свої вчинки, нетерпимості до жорстокості, до аморальних-вчинків.
5.Питання статевого виховання. Профілактика розповсюдження ВІЛ-інфекції. Формування високоморальних відносин між хлопчиками та дівчатами, заснованих на взаємній повазі. Виховання шанобливого ставлення до дівчинки, дівчини, жінки, матері. Вплив мікроклімату в родині на виховання синівського обов'язку, якостей сім'янина.
6.Значення правового виховання у формуванні громадської зрілості підлітка, переконань, норм і правил поведінки. Роль сім'ї у визначенні життєвого шляху, соціальної адаптації дітей, виявлення психофізіологічних особливостей і схильностей підлітків до певних видів праці, самовизначення й вибору життєвого шляху. Трудове виховання, формування трудових навичок і вмінь.
7.Контроль батьків за організацією дозвілля і позашкільного часу учнів. Спільне дозвілля батьків та дітей - важливий фактор виховання. Залучення учнів до занять у гуртках та спортивних секціях. Дружба вжитті людини. З ким дружить ваша дитина?
Орієнтовна тематика просвітницьких бесід з батьками в юридичному аспект
- Закони України та державні нормативно-правові акти, що регулюють права та обов'язки дитини. Бесіда працівника міського управління юстиції.
- Відповідальність за порушення правил безпеки руху та експлуатації автотранспорту.
- Робота служби у справах неповнолітніх. Заходи впливу і порядок їх застосування. Бесіда працівника служби у справах неповнолітніх райвиконкому.
- Кримінальне законодавство про боротьбу з наркоманією.
- Відповідальність за втягування неповнолітніх в пияцтво.
- Причини і наслідки тютюнопаління, алкоголізму і наркоманії.
- Профілактика безпритульності і правопорушень неповнолітніх.
- Законодавство України про майнові права неповнолітніх.
- Кримінальна міліція у справах неповнолітніх. Зустріч з працівниками КМ у справах неповнолітніх. Відповідальність за співучасть у злочині.
- Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх в межах сучасного законодавства.
- Відповідальність за дрібну крадіжку
- Поняття і ознаки групового злочину.
- Відстрочка виконання вироку неповнолітньому - особлива форма реалізації кримінальної відповідальності.
- Судовий захист прав дитини.
"10 заповідей виховання дитини"
1. Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти. Або – як ти хочеш. Виховання повинне допомогти йому стати не тобою, а собою.
2. Не вимагай від дитини плати за все, що ти для нього робиш: ти дав йому життя, як він може віддячити тебе? Він дасть життя другому, той – третьому: це незворотній закон вдячності.
3. В процессі ввиховання не зганяй на дитині свої образи, щоб в старості не їсти гіркий хліб. Бо, що посієш, те й зійде.
4. Не стався до його проблем зверхньо: тяжкість життя дана кожному по силі, і, будь впевненим, йому його тяжка не менш, чим тобі твоя. А може й більше. Тому що в нього ще не немає звикання.
5. Не принижуй в процесі виховання.
6. Не гризи себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини, гризи, якщо можеш та не робиш.
7. Пам’ятай – для дитини зроблено не достатньо, якщо не зроблено все. Це найважливіший закон виховання!
8.Вмій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужому те, що не хотів би, щоб інші зробили твоїй.
9. Люби свою дитину любою: не талановитою, невдалою, дорослою. Спілкуючись з ним, радій, тому що дитина – це свято, яке поки з тобою.
10. З усього цього можна зробити висновок: діти народжуються не тільки для того, щоб ми їх виховували, але й для того, щоб вони виховували нас. Для того, щоб зробити свою дитину кращою, гарному батьку приходиться стати краще самому. Це основний постулат виховання!