"Гості"




Меню сайту


Посилання на сайти:

//rbdut.ucoz.ua/_tbkp/220x90_MONMS_static.gif 
//rbdut.ucoz.ua/_tbkp/departament.jpg
//rbdut.ucoz.ua/_tbkp/poippo2.jpg 
Наш банер:

Хмаринка тегів

Акція За чисте довкілля розпочата Ансамбль танцю Усмішка ман виставка Вітамін КВН 2015 Ансамбль танцю Сузір'я Веселка 2015 огляд - конкурс переможці Полтавський РБДЮТ фестиваль Молодь обирає здоров'я День благоустрою в РБДЮТ талановиті діти веселка конкурс Весняні канікули виховний захід гурткова роботи дозвілля знай і люби свій край Перлина Весняна толока 2015 Весняний ярмарок атестація педпрацівників дюп конкурс дружин юних пожежних краєзнавство туризм спектр ЮІР Сигнал Увага діти! юні інспектори руху 1 червня день захисту дітей музеї–партнери акції. позашкільна освіта в Україні 2015 КВН 2016 МАН ПРБДЮТ Будинок творчості Полтав Будинок творчості БРБЮТ конкурс мін червона рута


Роздрукувать сторінку


 

Методична робота Полтавського районного Будинку дитячої та юнацької творчості

Організація методичної роботи

в Полтавському районному Будинку дитячої та юнацької

Упродовж останнього десятиріччя відбувається процес реформування позашкільної освіти та виховання, триває пошук нових ідей функціонування позашкілля, нових форм і методів творчого розвитку дітей. Позашкільна освіта посіла вагоме місце в системі безперервної освіти, стала її невід'ємною і унікальною ланкою.

Саме позашкільний навчальний заклад здійснює навчання і виховання громадян у позашкільний час.

Одним з важливих напрямків роботи у Полтавському районному Будинку дитячої та юнацької творчості є методична робота, яка спрямовується на реалізацію основних завдань, визначених нормативно-правовою базою.

Модель методичної служби включає: педагогічну раду, методистів, методичне об’єднання педагогів хореографічного жанру, школу молодого педагога та інформаційно-методичний кабінет.

Система методичної роботи, що склалася в нашому закладі, містить індивідуальні форми (наставництво, консультації, самоосвіта, курсова перепідготовка, атестація), групові форми (творчі групи, методичне об’єднання педагогів хореографічного жанру, школа молодого педагога) та загальні форми роботи (педагогічна рада, методичні виставки, творчі звіти, фестивалі педагогічної творчості).

Методична робота закладу – це цілісна система дій і заходів, які спрямовані на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, на розвиток творчого потенціалу всього педагогічного колективу позашкільного закладу, на досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.

Робота з педагогічним колективом – це взаємодія з педагогами шляхом використання різноманітних підходів з метою створення найкращих умов для розкриття можливостей, професійних інтересів і здібностей педагогів.

Головною метою методичної роботи Полтавського районного Будинку є підвищення рівня професійної компетентності та творчої майстерності педагогів, створення сприятливих умов для забезпечення їх саморозвитку. Зміст цієї роботи незалежно від форми її здійснення визначається загальними завданнями, що стоять перед позашкільним закладом.

Головними напрямками і завданнями методичної роботи Будинку є:

– створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;

– проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток і поширення педагогічного досвіду;

– керівництво роботою методичного об'єднання педагогів хореографічного жанру;

- створення умов для збереження, систематичного поповнення та ефективного використання методичного фонду літератури.

Організуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками позашкільного закладу є методичний кабінет, де створені умови для самостійної, індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом забезпечення їх науково-методичною літературою, методисти надають практичну допомогу керівникам гуртків для проведення занять, методичного об’єднання педагогів хореографічного жанру та масових заходів. В кабінеті зібрано інформаційно-методичну літературу, створено каталог інформаційних та періодичних видань, методичних матеріалів, фото-відеопродукції. Систематично ведеться робота по збору інформації та проводиться координаційна робота всіх гуртків Будинку.

В методичному кабінеті зосереджені такі матеріали:

– основні законодавчі акти про позашкільну освіту;

– педагогічна, наукова-методична література, педагогічні, методичні журнали, газети, анкети, плани, методичні рекомендації, програми, розробки гурткових занять, сценарії масових заходів;

– документація методичного об'єднання педагогів хореографічного жанру;

– документація Школи молодого педагога;

– документація з суспільно-масової роботи закладу;

– документація з туристсько-краєзнавчої роботи;

– документація керівників гуртків.

В методичному кабінеті РБДЮТ оформлені стенди:  «Методична робота закладу», «Молодому керівнику гуртка», «Атестація керівників гуртків», «Дошка внутрішнього контролю» .

Навчально-виховний процес проходить за типовими навчальними програмами, що затверджені Міністерством освіти і науки України.

Перелік навчальних програм, за якими працюють гуртки, затверджується педагогічною радою позашкільного навчального закладу на початку нового навчального року.

Керівники гуртків працюють за програмами та тематичним плануванням, чітко дотримуються виконання розкладу, працюючи в тісній взаємодії з адміністрацією закладу, методистами, батьківським комітетом.

Реалізації програмних цілей закладу та удосконаленню методичної роботи сприяє робота над єдиною науково-методичною проблемою «Формування творчої особистості для життя в інформаційному суспільстві». Опрацювання педагогічної проблеми передбачає освоєння нових навчальних програм, запровадження нетрадиційних форм педагогіки, пошук оригінальних методик викладання, конструювання нового досвіду на основі досягнень науки та передового  педагогічного досвіду, перевірка його ефективності.

Вагомою формою методичної роботи у позашкільному закладі є методичне об'єднання педагогів хореографічного жанру, робота якого планується щоквартально на навчальний рік. Методичне об'єднання працює згідно плану, затвердженого педагогічною радою закладу, над розв'язанням та всебічним опрацюванням таких проблемних завдань:

  •  вивчення стану викладання хореографії в ПРБДЮТ;
  •  удосконалення змісту форм і методів навчання і виховання гуртківців;
  •  розвиток фахових компетентностей педагогів – хореографів;
  •  розробка та видання навчально-методичних посібників;
  •  ширше впровадження інноваційних педагогічних технологій;

Методоб'єднання створює можливість якісного забезпечення між-гурткових зв’язків, дає змогу ознайомитися з методами і принципами роботи колег з метою запозичення досвіду. Воно має свою структуру і включає мету, зміст, форми, методи роботи і результат. Для досягнення поставленої мети у зміст роботи включено організаційні, теоретичні та практичні аспекти. Кращі досвіди збираються в «банк» тематичних розробок. Кожна зустріч керівників гуртків – це обмін досвідом і взаємне навчання. На цих зустрічах окрім теоретичних питань завжди розглядаються практичні, а саме:

 - показові відкриті гурткові заняття;

  - «круглі столи», дискусії

  - методичні діалоги;

  - тренінги;

  -  творчі звіти й презентації;

   - практичний показ фрагментів сучасних освітньо-виховних технологій.

Керівники гуртків даного методоб’єднання працюють над такими методичними проблемами:

– «Виховання дітей мистецтвом хореографії», керівник гуртка сучасного танцю «Усмішка», Зермакова Є.М.;

– «Вікові особливості розвитку дітей», керівник гуртка народного танцю «Сузір’я», Бараннік Ж.М.;

– «Концертні виступи  і їх організація», керівник гуртка сучасного танцю «Стимул», Кацалап І.О.;

– «Репертуар в хореографічному колективі і основні вимоги до його формування», керівник ансамблю танцю, Бєлікова Л.О..

Як підсумок роботи методичного об`єднання педагогів хореографічного жанру за  навчальний рік, є методичні розробки на тему:

     - «Необхідні умови для роботи з хореографічним колективом», автор Зермакова Є.М..,

    - «Шляхи реалізації творчого потенціалу вихованців», автор Бараннік Ж.М.,                        

    - «Методика проведення занять з народного танцю для дітей молодшого віку», Бєлікова Л.О..

Результативною формою методичної роботи Полтавського РБДЮТ є школа молодого педагога, мета якої допомогти новопризначеному керівнику гуртка в розв’язанні конкретних проблем щодо планування роботи гуртка, методики проведення занять, ознайомлення з сучасними методиками і технологіями навчання та особливостями роботи з документацією позашкільного закладу. Школа організовує свою діяльність відповідно до положень Статуту районного Будинку дитячої та юнацької творчості.

 Багато в чому успіх і результати навчального закладу залежать від роботи з молодими спеціалістами,  які охоче й швидше сприймають інновації.

З молодими педагогами працюють досвідченні педагоги-наставники, які відвідують гурткові заняття, аналізують, виявляють рівень навчальної взаємодії педагога і групи. За результатами роботи методист і наставник визначають ті проблеми, над якими треба працювати молодому педагогу в наступному році. Однією з форм роботи є організація та проведення педагогічних майстерень, зміст роботи яких враховує запити молодих спеціалістів.

Діяльність школи молодого педагога відбувається згідно річного плану роботи  РБДЮТ:

 1. Проводиться місячник роботи з молодими педагогами (вересень):

- інструктивно-методичні наради по плануванню гурткової роботи   (щосереди);

- порядок заповнення журналів планування та обліку гурткової роботи   (щомісячно);

 - закріплення наставників за молодими педагогами, який відвідує заняття керівника гуртка  з метою складання індивідуального плану роботи.   (вересень);

 - діагностування молодих педагогів, починаючи з 3- 4-го тижня роботи, заняття молодого керівника гуртка  відвідує директор або методисти з метою перевірки      об’єктивності  складання індивідуального плану;

  - взаємовідвідування занять молодих спеціалістів і наставників (жовтень,  листопад);

 - консультації по підготовці наочностей до занять гуртка (впродовж  вересня).

  2. В методичному кабінеті  оформлено куточок  молодого керівника  гуртка (жовтень).

  3. Заняття-тренінги для молодих керівників гуртків:

- «Психологічний  комфорт молодого керівника гуртка в закладі»;

 - «Як зробити заняття ефективним? Формування інноваційної культури  педагога - позашкільника»;

-  «Шляхи та способи активізації пізнавальної діяльності вихованців»;

- «Форми і методи проведення сучасного гурткового заняття»;

- «Інтерактивні технології навчання ;

- «Творчий звіт молодих педагогів».

   4. Участь молодих спеціалістів у виставці-ярмарку педагогічних ідей (березень).

   5. Обов’язково в закладі здійснюється внутрішній контроль за діяльністю   наставника і молодого педагога та управління нею. Питання заслуховуються як звіт на засіданнях методичного об’єднання педагогів хореографічного жанру, на засіданні педагогічної ради закладу.

Інтелектуальною формою  навчання педагогів нашого закладу є дискусії, як стимулюючий засіб діяльності педагогів, за допомогою якого відбувається зацікавлений колективний пошук оптимальних педагогічних рішень. Кожна дискусія вимагає серйозної підготовки, яка включає вибір і оголошення теми, визначення мети колективного пошуку педагогічної істини, складання загальної схеми дискусії.

Користуються також попитом такі форми методичної роботи, як: методичний ринг, методичний фестиваль, творчі звіти, методичний тиждень.

З метою удосконалення педагогічної майстерності, підвищення фахового рівня, виявлення творчих, талановитих працівників у практику роботи Будинку впроваджуємо тиждень перспективного педагогічного досвіду та тиждень молодого педагога.

Програмою тижнів передбачаються такі форми надання методичної допомоги працівникам:

–  день відкритих занять досвідчених педагогів;

–  панорама педагогічних знахідок;

– виставки напрацьованих матеріалів;

– творчі виставки вихованців;

–  фестивалі педагогічної творчості;

– презентації педагогічних новинок.

Цікавою новинкою  психолого-педагогічної практики закладу стали круглі столи, заняття-тренінги з ознайомлення керівників гуртків з особливостями професійного та емоційного вигорання та його профілактикою. Заняття-тренінги розвивають вміння та навички подолання негативних наслідків стресових ситуацій, сприяють емоційному розвантаженню з метою підвищення рівня самооцінки та самоповаги педагога.

Невід’ємною ланкою роботи у діяльності педагогічного колективу Будинку творчості є підвищення  науково-методичного та фахового рівня педагогічних працівників, забезпечення їх безперервною освітою. Відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних працівників України» працівники підвищують свій фаховий рівень один раз на п’ять років в Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.

З метою координації та узгодження проходження курсової перепідготовки та черговості атестації педагогічних кадрів у закладі складено перспективний план атестації педагогічних працівників.

Рівень діяльності педагогічного працівника, який атестується, визначається на основі комплексної оцінки, педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності, шляхом відвідування занять гуртків, виховних заходів, здійснення аналізу освітнього процесу.

Адміністрація закладу, методисти, атестаційна комісія тісно співпрацюють, координуючи свої дії відповідно до таких завдань:

- вивчити професійні якості педагога, його сильні та слабкі сторони, рівень загальної культури;

- враховувати потенціальні можливості педагогів відповідно до вимог сучасної педагогіки, дидактики та психології;

- створити оптимальні умови для вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду.

При підготовці до атестації педагоги складають плани індивідуальної підготовки. Атестаційна комісія розробляє орієнтовний план вивчення системи роботи педагога:

  1. Анкетування педагогів, які атестуються, з метою діагностики їх професійної підготовки;
  2. Тестування (діагностичне);
  3. Самоаналіз;
  4. Аналіз робочих документів педагога (програм, планування, навчально-методичного комплексу, роздаткового матеріалу);
  5. Аналізу гурткових занять та виховних заходів.

Відстеження результатів діяльності педагога дає змогу визначити ступінь сформованості ключових, базових та спеціальних компетентностей педагога, сильні та слабкі сторони, спланувати подальшу роботу з формування професійних компетенцій та підвищення професійної майстерності.

Внутрішній контроль включає систематичне вивчення  навчально-виховного процесу, надання методичної допомоги, інструктивно-методичні наради, які проводяться в закладі щосереди, календарно-тематичне планування, журнали обліку гурткової роботи, які перевіряються методистами 1 раз у місяць, розклад занять, за дотриманням  якого ведеться постійний контроль, наповнюваність у гуртках, перевірки журналів з техніки безпеки, стан матеріально-технічного забезпечення, робота з молодими спеціалістами тощо.

Наслідки перевірок узагальнюються у формі доповідних та службових записок, інформацій, доповідей на нарадах при директорові та педагогічних радах.

Аналіз результатів роботи здійснюється  наприкінці навчального року  на педагогічній раді: тут відзначають позитивні досягнення та окреслюють шляхи для розв’язання нових проблем. Традиційними в закладі стали дні відкритих занять,  які плануються під час шкільних канікул, підсумкові звіти роботи гуртків наприкінці І та ІІ півріччя, а також День відкритих дверей Будинку. Керівники гуртків, педагоги, ті, хто атестуються в даному навчальному році, запрошують на  відкриті заняття своїх колег,  адміністрацію закладу, діляться досвідом, переймають ідеї.

Основними критеріями оцінки професійної майстерності педагогів-позашкільників, на наш погляд, є:

–   Збереження контингенту дітей.

–   Рівень проведення гурткових занять.

– Рівень методичного та дидактичного забезпечення навчально-виховного процесу.

–  Рівень педагогічних досягнень (участь у педагогічних ярмарках, розробка програм, посібників, рекомендацій тощо).

–   Участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичного об’єднання педагогів хореографічного жанру.

–  Самоосвіта педагога.

– Робота з обдарованими дітьми (участь у роботі секцій МАН, міжнародних , всеукраїнських конференціях, конкурсах, акціях).

– Співпраця з батьками.

– Створення навчального кабінету, поповнення його експонатами за профілем діяльності гуртка, дотримання санітарно-гігієнічних умов.

– Результативність участі вихованців в обласних та Всеукраїнських конкурсах, фестивалях, змаганнях, акціях. 

Підготувала методист В.М. Герасименко

                                                

Емблема закладу

Календар
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

ПОШУК ПО САЙТУ

Статистика:
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
 

Соціальні мережі