"Гості"




Меню сайту


Посилання на сайти:

//rbdut.ucoz.ua/_tbkp/220x90_MONMS_static.gif 
//rbdut.ucoz.ua/_tbkp/departament.jpg
//rbdut.ucoz.ua/_tbkp/poippo2.jpg 
Наш банер:

Хмаринка тегів

Акція За чисте довкілля розпочата Ансамбль танцю Усмішка ман виставка Вітамін КВН 2015 Ансамбль танцю Сузір'я Веселка 2015 огляд - конкурс переможці Полтавський РБДЮТ фестиваль Молодь обирає здоров'я День благоустрою в РБДЮТ талановиті діти веселка конкурс Весняні канікули виховний захід гурткова роботи дозвілля знай і люби свій край Перлина Весняна толока 2015 Весняний ярмарок атестація педпрацівників дюп конкурс дружин юних пожежних краєзнавство туризм спектр ЮІР Сигнал Увага діти! юні інспектори руху 1 червня день захисту дітей музеї–партнери акції. позашкільна освіта в Україні 2015 КВН 2016 МАН ПРБДЮТ Будинок творчості Полтав Будинок творчості БРБЮТ конкурс мін червона рута


Роздрукувать сторінку


Головна » 2014 » Июнь » 2 » ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ!
16:49
ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ!

         Згідно наказу Українського Державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді № 40-А від 27.05.2014 року Про підсумки ІІІ туру Всеукраїнської історико-географічної експедиції «Історія міст і сіл України» за 2013 рік» визнано переможцями ІІІ туру Всеукраїнської історико-географічної  експедиції «Історія міст і сіл України» та нагороджено грамотами Українського  державного центру  туризму і краєзнавства учнівської молоді Міністерства освіти і науки України  за напрямом нарисів-описів:

авторську групу гуртка «Юні туристи-краєзнавці» Полтавського районного Будинку дитячої та юнацької творчості на базі Головчанського навчально-виховного комплексу (керівник гуртка районного БДЮТ Васюк Євгенія Анатоліївна) за роботу «Благополуччя тобі і твоїм людям, рідний Головач».

І Н Ф О Р М А Ц І Я

про підсумки проведення ІІІ туру Всеукраїнської історико-географічної експедиції  «Історія міст і сіл України» за 2013 рік

         Відповідно до Умов проведення  Всеукраїнської історико-географічної експедиції «Історія міст і сіл України» (далі – експедиція) у позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя було проведено І та ІІ тури експедиції. Кращі роботи ІІ туру експедиції направлені для участі у ІІІ Всеукраїнському турі.  

         Експедиція проводилася з метою виховання в учнівської  молоді любові до рідного краю, шанобливого ставлення до його історії, духовної спадщини, бажання пізнавати й вивчати історико-культурні надбання нашого народу, природне довкілля.

         З 13 по 16 травня  2014  року був проведений ІІІ Всеукраїнський тур експедиції, на який надійшло 158 робіт від обласних, Київського та Севастопольського міських центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді, станцій юних туристів.

  З них: 85 робіт – нариси-описи;  73 роботи – туристсько-краєзнавчі маршрути та екскурсії.

         Надіслані роботи в цілому відповідають Умовам проведення експедиції,  розкривають процес пошуково-дослідницької роботи учнівської молоді щодо вивчення історії, традицій, культури та природного довкілля рідного краю.

         Журі відзначило загальний високий рівень робіт за напрямом нарисів-описів з Івано-Франківської, Сумської, Волинської, Закарпатської, Полтавської, Чернівецької, Запорізької областей.  

         Серед нарисів-описів вагому значимість мають дослідження юних краєзнавців, які, використовуючи архівні  джерела та наукову літературу, знаходять та оприлюднюють інформацію про  історичні, культурні та природні пам’ятки своїх населених пунктів, відкривають невідомі чи маловідомі сторінки життя та діяльності відомих у краї людей.  

     Так, у роботі пошукової групи Калуської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді «Збора: сторінки історії та сучасність» (кер. П’єх О.І.),  висвітлюються події, пов’язані з історією села Збора Калуського району Івано-Франківської області.  

Суспільна значимість цієї роботи полягає в тому, що   вивчення історії, звичаїв і традицій свого населеного пункту є однією з вагомих передумов збереження  національної самобутності українців та передачі її особливостей наступним поколінням.   

        Нарис-опис «Історія села Воротнів» авторської групи гуртка «Історичне краєзнавство» Центру туризму, спорту та екскурсій Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації (кер. Хмелярська Л.В., Падалюк С.В.)   є дослідженням подій  в історії села, яке має свою специфічну історію від поселень тшинецько-комарівської культури доби бронзи, давньоруського періоду ХІ – ХІV століть і пізньосередньовічного часу ХV століття до сучасного села, на території якого розташовані пам’ятки архітектури загальнодержавного значення, зокрема Воротнівський Різдво-Богородичний храм, що є пам’яткою раннього класицизму на Волині.

         Заслуговує на увагу нарис-опис «Низівські Симфонії» пошукового загону клубу «Сузір’я краєзнавства» Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю (кер. Олійник Н.В., Ємець А.В.), у якому досліджено історію та сьогодення селища міського типу Низи Сумського району.  Вихованці клубу «Сузір’я краєзнавства», досліджуючи історію селища, зібрали значний фактологічний матеріал про перебування видатного композитора П.І. Чайковського в Низах, зокрема про його творчу роботу над Другою симфонією «Сентиментального вальсу» та іншими відомими музичними творами.

         У роботі «Благополуччя тобі і твоїм людям, рідний Головач» авторської групи гуртка «Юні туристи-краєзнавці» Полтавського районного Будинку дитячої та юнацької творчості (кер. Васюк Є.А.) досліджено історію і сьогодення давнього населеного пункту на Полтавщині – села Головач. Юні туристи-краєзнавці на основі архівних матеріалів та свідчень очевидців  висвітлюють маловідомі факти історії села в  роки голодомору 1932-1933 років,  Великої Вітчизняної війни та описують пам’ятки стародавніх поселень на території сучасного Головача.   

      Змістовною є робота експедиційного загону гуртка «Юні туристи» Глибоцького районного центру туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді «Глибина краєзнавчих досліджень Миколи Рубанця»» (кер. Гушул В.І.), у якій історія села постає через висвітлення фактів життя та діяльності відомого на Буковині історика, етнолога, краєзнавця Миколи Рубанця. Значимість цієї роботи полягає в тому, що зібрані матеріали можна використовувати на уроках історії, на заняттях туристсько-краєзнавчих гуртків, у виховних заходах.

        Представлені у роботах за напрямом нарисів-описів відомості про історичні події,  пам’ятки та сучасний стан населених пунктів свідчать про залучення широкого кола учнівської молоді до участі в дослідженні історії міст і сіл України та до пошуково-дослідницької роботи щодо відродження історико-культурної спадщини українського народу.

         Серед представлених робіт за напрямом туристсько-краєзнавчих маршрутів відзначено роботи з Дніпропетровської, Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Рівненської, Сумської, Чернівецької областей. Юними пошуковцями проведено  змістовну роботу щодо розробки туристсько-краєзнавчих маршрутів, дослідження та висвітлення унікальних фактів з історії населених пунктів України.

         Варто виокремити найбільш значимі пошукові роботи, які стосуються вивчення туристсько-рекреаційних та екскурсійних можливостей населених пунктів України, виявляють результати пошукової діяльності юних краєзнавців щодо дослідження та пропаганди цінностей матеріальної культури та історичних подій  рідного краю.

          Так, екскурсійний маршрут «Село Шестірня – козацька слобода», підготовлений учнями 8-А класу ЗОШ І-ІІІ ст. № 130 м. Кривого Рогу Дніпропетровської області (кер. Кобилянська І.С.), ознайомлює з культурними та природними пам’ятками давнього козацького села – Шестірня. Матеріали пошукової роботи використовуються під час вивчення історії рідного краю на уроках географії та історії, в процесі виконання програми м. Кривого Рогу «Пізнай свою країну», для оформлення газети «Ріднокрай» і виставки фото-робіт «Околиці міста».

Заслуговує на увагу робота «Село Вовків – музей під відкритим небом» членів туристсько-краєзнавчого гуртка Центру туризму і краєзнавства «Левандівка» Залізничного району м. Львова (кер. Семенова В.А.). У цій роботі розроблено маршрут навчально-пізнавальної екскурсії для учнівської молоді різних вікових категорій по історичних та культурних об’єктах стародавнього села Вовків, яке розташоване у Пустомитівському районі Львівської області.

         У роботі «Тарас Шевченко в Мошнах: маловідоме» вихованців туристсько-краєзнавчого клубу «Альта» Черкаської районної станції юних техніків Черкаської області (кер. Журило А.М., Журило М.М.) встановлено нові та досліджено маловідомі факти життєвого і творчого шляху Т.Г. Шевченка. У роботі використано низку різноманітних матеріалів з краєзнавчих праць та архівні джерела з метою створення цілісної картини перебування Т.Г. Шевченка у селі Мошни Черкаського району та використання нових фактичних даних у краєзнавчій науково-популярній і довідковій літературі.

        Змістовною є робота  «Духовними стежками Хустщини» вихованців гуртка «Пішохідний туризм» Хустської районної станції юних туристів Закарпатської області (кер. Стрижакова А.В.). Юні пошуковці описують маршрут територією Хустського району Закарпатської області, в якому поєднуються елементи туристського походу,  природничої та духовно-релігійної екскурсій. Розроблений маршрут включає каплицю, у якій знаходиться Нанківська чудотворна ікона Божої Матері та інші цікаві історичні та релігійні   пам’ятки району походу.

         Варто відзначити туристсько-краєзнавчий маршрут «З Кобзарем в серці», розроблений членами експедиційного загону «Надбужжя» Нововолинського центру дитячої та юнацької творчості Волинської області (кер. Демчук О.П.). Членами експедиційного загону «Надбужжя» вивчено туристські об’єкти району екскурсії, що пов’язані з особою Т.Г.Шевченка та складено нитку маршруту, розрахованого на учнів різних вікових категорій.

Розроблені туристсько-краєзнавчі маршрути свідчать про високий рівень навчально-методичної та краєзнавчої роботи центрів туризму і краєзнавства, станцій юних туристів, позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів.

        Журі відзначає ефективну роботу педагогів позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів щодо оволодіннями учнями вміннями і навичками пошуково-краєзнавчої  роботи. Усі роботи були якісно оформлені, мали конкретні назви і повні дані про виконавців. Учасники експедиції значною мірою дотримувались вимог до тексту роботи, додаткових матеріалів та висвітлення результатів пошуково-дослідницької роботи.

         Журі звертає увагу керівників гуртків, творчих об’єднань на важливість висвітлення результатів експедиційних пошуків та краєзнавчих досліджень у засобах масової інформації і визначення шляхів та засобів їх практичного застосування в різних сферах суспільного життя.

            Разом з тим, журі звертає увагу керівників робіт  на такі типові  недоліки при написанні пошуково-дослідницьких робіт:

за напрямом нарисів-описів:

- у змісті основної частини окремих робіт не вказуються обставини заснування населеного пункту, відсутні фото  його видатних особистостей, вагомі події з історії села або міста структуровані не послідовно і не у контексті загальних історичних періодів;

- у частині робіт недостатньо посилань на архівні джерела і не зазначено консультантів, респондентів – інформаторів;

- в текстах окремих робіт неправильно оформлені посилання та не дотримані вимоги щодо кількості сторінок;

- у низці робіт не усі факти, які висвітлюються у матеріалі експедиційних досліджень, підтверджуються посиланнями на джерела та відсутні фото автора або авторського колективу.

за напрямом туристсько-краєзнавчих маршрутів:

в деяких  роботах недостатньо розкрито основні методи і форми експедиційної роботи під час розробки маршруту та не усі зазначені факти підтверджуються посиланнями;

-  в текстах окремих робіт неправильно оформлені посилання та  відсутні фото авторського колективу;

- у низці робіт не представлені якісні схеми туристсько-краєзнавчих маршрутів,  не вказано відстані між об’єктами на маршруті та час перебування на конкретному об’єкті;

-  у змісті опису досліджуваних об’єктів недостатньо представлено ілюстративні матеріали, які відображають різні методи пошукової роботи та не позначено координати розташування конкретних об’єктів;

-  у окремих роботах туристсько-краєзнавчі маршрути  є повторенням маршрутів інших конкурсів.

 

Зауваження до оформлення заявок:

  • потрібно звернути увагу на відповідність теми в заявці і в роботі;
  • необхідно зазначати повну назву   навчального закладу;
  • заявка має бути фахово оформлена українською мовою;
  • на титульному листі роботи вказувати напрям «нарис-опис» або «туристсько-краєзнавчий маршрут».

Нагадуємо, що дослідницькі матеріали на ІІІ (Всеукраїнський) тур експедиції подаються з підсумковими документами про проведення ІІ (обласного) туру: наказом, інформацією (з прикладами, узагальненнями та висновками) про проведення ІІ туру експедиції та листом-заявкою на участь у ІІІ турі з переліком конкурсних робіт за формою: назва роботи, автор (авторська група), базовий навчальний заклад, П.І.Б. керівника та його посада.

 

Завідувач відділу краєзнавства та наукових досліджень учнів                                                                                                                                                                                                            Д.О.Бондарчук

 

Переглядів: 567 | Додав: RBDUT | Рейтинг: 5.0/1

                                                

Емблема закладу

Календар
«  Июнь 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

ПОШУК ПО САЙТУ

Статистика:
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
 

Соціальні мережі